Om 12 uur motor gestart en op weg naar Grou, echter vlak buiten de jachthaven was het plof en het water kwam ergens uit waar het niet uit hoort te komen! Direct het roer omgegooid om zo snel mogelijk weer in de haven te komen. De monteur had het euvel snel gevonden, een door verstopping los geschoten waterslang was de reden. Na een half uur sleutelen voor de tweede keer op weg naar grou.

Nog geen uur varen, wederom plof en gelijk stop de motor er mee..... midden op het drukke Princes Magrietkanaal met tankers en containerschepen! Gelukkig kwam er een sloep aan en de bemanning gevraagd of ze mij op sleep wilden nemen? De twee mannen keken elkaar aan en voeren vrolijk verder! Maar gelukkig had ik eerder die dag een peddel gekocht en kon ik een inham bereiken. De bewoonster hielp mij aanmeren en zei gelijk: "liggen blijven is geen optie, de zeilboot wordt door de grote vrachtschepen van de kant gezogen en weer terug gesmeten met schade als gevolg". Zij adviseerde om een hulpdienst te bellen uit Grou.

Na altijd te lang wachten kwam de hulpdienst eraan. Even kijken en weer was er een waterslag van de motor los, waardoor de moter te heet was geworden en en stopte en vervolgens niet meer wilde starten, omdat de motor te heet was geworden. Maar na een uur afkoelen en het bevestigen van de waterslag starte de motor weer. Ik zou op eigen motor naar Grou varen met de hulpdienst achter mij aan voor het geval de motor voor de 3e de brui er aan zou geven, maar dat gebeurde niet.

Conclusie zonder die peddel had ik een groot probleem gehad op het PM kanaal. Snel weer de mast en zeilen op de boot dan kan ik mij tenmiste redden en ben ik niet afhankelijk van een motor, je zou maar in een sloep varen!!